dimanche 28 août 2011

ПРЕБИВАВАНЕ ВЪВ ФРАНЦИЯ – от 24 до 31 май 2011
Пребиваването във Франция бе осъществено в края на май, както бе предвидено по проект. То е част от реализираните мобилности по програма „Учене през целия живот”, подпрограма Коменски - Многостранни партньорства. Това бе шестата последна среща от реализацията на Межднародния проект между България, Франция и Италия.
Целта на посещениетo по проект бе окончателно уточняване на крайния продукт, равносметка на извършената работа, взимане на решение за издаване и печат на речника, отчет на проекта. В процеса на работата обаче и след пребиваването на гостите през март в България се наложи, поради оскъдното време, да се направи преглед и корегиране на вече оформения речник. Това даде възможност той да бъде отпечатан преди срещата на партньорите във Франция, където бе представен.
Зачитайки важността от срещите на нашите ученици, пребиваването във Франция премина в двата града – Париж и Оранж. Първите три дни в Париж– градът символ на Франция и европейското гражданство бяха вълнуващи.Френските ценности са в основата на европейските и приносът на френския език и Франция в развитието на цивилизацията е неуспорим факт. Бяха посетени едни от най-известните паметници на световната съкровищница- Айфеловатакула, Триомфалната арка, Лувъра, Люксембургската градина, Катедралата Парижката Света Богородица, Монмартър и др. Потапянето в атмосферата на този вечен град , символ на демокрацията и интернационалността, обогати ценностната система и опита на учениците в човешките отношения и им помогна в израстването в европейски граждани.
Една от културните дейности целящи, приобщаване към историческото богатство на Франция, страната носител на фенския език, бе посещението на Римския Амфитеатър в гр.Оранж, считан със своите 9000 места за най-големия, запазен в перфектен вид в Европа. Краткото пребиваване в гр. Авиньон позволи на учениците да се потопят в атмосферата на вековния град с посещението на парка до Папския замък и познатия на всички мост на Авиньон от песничката „Сюр ле пон д `Авиньон.
След посещението на интересното селище Русийон изграденовърху чевените скали от охра и бинарската изба на гимназията Шато Монжен, бе обявено завършването на проекта. При направения отчет на съвместната работа бе изказано задоволство от дейността на учениците и пожелание тя да продължи.
Този проект ще остави завинаги следа в паметта на всички участници, тъй като животът трудно би могъл да заличи следите от всички позитивните емоции и впечатления.
Освен целта на провежданите мобилности за уточняване и сравняване на терминологията, придобиването и усъвършенстването на специалностите по професията, дейностите и различните традиции свързани с това,посещението на различните страни даде възможност на учениците да се запознаят с духовната култура на другите народи, със специфичната им красота, с отношенията между хората и това към чужденците, да почувстват естетическа наслада от съприкосновението с несравнимото историческо наследство. Интеркултурният диалог позволи взаимното опознаване, мотивацията, засили ролята на чуждоезиковото обучение и по-специално на френски език – работният език на проекта.
Във всяка от участващите страни в проекта предстоят срещи с епизодични участници и представители на местната власт за представяне резултатите от проекта и разпространението на крайния продукт.



SEJOUR EN FRANCE du 24 au 31 маи 2011
Le séjour en France a été réalisé en mai comme prévu dans le projet. Il fait partie des mobilités du programme Education tout au long de la vie, Comenius-Partenariat Multilatéral. C`est la sixième, dernière rencontre de la réalisation du projet International entre la Bulgarie, la France et l`Italie.
L`objectif de la visite réalisée d`après le projet était l`élaboration du produit final, bilan du travail effectué, prise de décision pour l`édition et l`imprimerie du dictionnaire. Au cours du travail et après le séjour des partenaires en Bulgarie en mars, à force du manque de temps on a procédé à la vérification et la correction du dictionnaire déjà formé. Cela a donné la possibilité qu`il soit imprimé avant la rencontre en France où il a été présenté.
Ayant en vue l`importance des rencontres de nos élèves, le séjour en France s`est passé dans deux villes – Paris et Orange. Les trois premiers jours à Paris – la ville symbole de la France et de la citoyenneté européenne étaient impressionnants. Les valeurs françaises sont à la base de celles européennes et l`apport de la langue française et de la France dans le développement de la civilisation est un fait indiscutable. On a visité les uns des plus connus monuments du patrimoine mondial - la Tour Eiffel, l`Arc de Triomphe, le Louvre, le Jardin de Luxembourg, la Cathédrale Notre Dame de Paris, Montmartre etc. L’immersion dans l`atmosphère de cette ville éternelle, symbole de démocratie qui est aussi un milieu multinational sera une expérience très riche sur le plan des relations humaines, sur le plan du système de valeurs et permettra aux élèves d’évoluer en citoyens européens.
Une des activités visant l`approche de la richesse historique de France, le pays porteur de la langue française, a été la visite de l`Amphithéâtre à Orange, considéré avec ses 9000 places le plus grand sauvegardé dans cet état. Le bref séjour à Avignon a permis aux élèves d`immerger dans l`atmosphère de la ville séculaire avec la visite du parc du Château des papes et le très célèbre Pont d`Avignon de la chanson connue par tous.

Après l`excursion à Roussillon – le village construit sur des rochers d`ocre et la visite de la cave du lycée Château Mongin on a annoncé la finalisation du projet. Une fois le bilan du travail mutuel fait on a exprimé la satisfaction des activités des élèves et le souhait qu`il continue.
Ce projet marquera pour toujours la mémoire de tous les participants car la vie n`efface jamais les traces des grandes émotions et impressions positives.
A part l’objectif des mobilités effectuées pour la comparaison et la précision de la terminologie, l’acquisition et le perfectionnement des connaissances des spécialités professionnelles, les activités concernant directement leur spécialité dans les pays différents, ainsi que les diverses traditions qui leur sont liées , la visite des autres pays a donné la possibilité aux élèves de prendre connaissance de la culture spirituelle des autres peuples, leur beauté spécifique, les relations entre les gens et leur attitude vis à vis des étrangers, d’éprouver et de ressentir des émotions esthétiques au contact d’incomparables patrimoines. La sensibilité et le dialogue interculturels ont permis la connaissance réciproque, ont donné la motivation, ont assuré le développement des compétences culturelles, des perspectives interactives et ont renforcé le rôle de l’enseignement des langues et surtout celui du français- notre langue –cible du travail.
Dans chacun des pays des participants au projet on prévoit des rencontres organisées avec les partenaires épisodiques et les représentants de l’autorité locale pour présentation des résultats du projet et la diffusion du produit final.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire